Obsługiwane przez usługę Blogger.

Legendarne Samochody - Skoda Superb Typ 913

Ostatnio na blogu zaprezentowałem model Fiata 126 oraz Skody Octavia Kombi, które zostały podarowane mi przez zaprzyjaźnionego kolekcjonera pana Grzegorza Matusiaka. Bohater dzisiejszego wpisu, czyli Skoda Superb Typ 913 z serii Legendarne Samochody to kolejny model, który sprezentował mi pan Grzegorz. Dziękuję!
Superb to flagowy model Skody, który produkowany był w latach 1934-1943 oraz 1946-1949. Premiera modelu miała miejsce 22 października 1934 roku, a pierwszym właścicielem nowego modelu stał się dyrektor koncernu Skoda Karel Loevenstein. Dwa lata po premierze do produkcji wszedł model 913 z silnikiem o pojemności 2916 ccm i mocy 65 KM, który pozwalał rozpędzić samochód do prędkości maksymalnej 120 km/h. W 1938 roku rozpoczęto produkcję modelu Superb OHV Typ 924, który napędzał silnik o pojemności 3137 ccm i mocy 80 KM.  Pojazd mógł rozpędzić się do prędkości maksymalnej w granicach 125 km/h. Wyprodukowano 275 egzemplarzy w tej odmianie. W latach 1941-1943 na potrzeby armii niemieckiej produkowano wojskową wersję modelu Superb z nadwoziem typu Kubelwagen. Pojazdy dostarczano w wariantach Kfz 15, czyli transporter piechoty z zasobnikiem na specjalny ekwipunek, oraz Kfz 21, czyli ciężki samochód osobowy. Łącznie powstało 1631 egzemplarzy wojskowego modelu Superb. Z cywilnych odmian Superb chętnie korzystali niemieccy oficerowie i urzędnicy. Przykładowo zbudowany w liczącej 12 egzemplarzy serii model Superb 4000 OHV był w posiadaniu m.in. Göringa i Goebbelsa. W 1946 roku uruchomiono produkcję nieco zmodyfikowanego modelu Superb OHV Typ 924 i kontynuowano do 1949 roku. W 1950 roku Skoda rozpoczęła produkcję kolejnej luksusowej limuzyny, którą oznaczono VOS (skrót od Vládní osobní speciál, co oznacza specjalny samochód osobowy dla władz). To już temat na osobną historię. Liczę, że doczekamy się modelu tego niezwykle ciekawego samochodu i będę mógł go Wam zaprezentować.
Seria Legendarne Samochody była wydawana przez Amercom w latach 2010-2012 i liczyła 60 numerów. Prezentowana Skoda ukazała się w ostatnim numerze i jest to nielicencyjna kopia modelu firmy Abrex, o czym producent informował m.in. na swoim fanpage. Jakością wykonania, a zwłaszcza wykończenia detali zdecydowanie ustępuje legalnej wersji. Szczególnie rażącą niedbałością jest źle wyskalowana przednia szyba, po montażu której została sporych rozmiarów szczelina. Ma to bardzo negatywny wpływ na prezencję modelu. Podobnie razi szczelina między tylnym błotnikiem a nadwoziem. Całkiem nieźle za to wykonane są opony z wyraźnym bieżnikiem oraz felgi. Widoczną różnicą względem modelu firmy Abrex jest chyba tylko brak namalowanych dyplomatek, czyli białych ozdobnych nakładek na opony. Pozostałe elementy wykonane są poprawnie. Nie mam zastrzeżeń co do jakości powłoki lakierniczej. Oko cieszy pomalowane wnętrze pojazdu. Podsumowując - Nie jest to zły model, ale polecałbym poszukać miniatury firmy Abrex. Oryginalna miniatura nie posiada przede wszystkim problemu ze źle wyskalowaną przednią szybą, a ponadto ma zdecydowanie lepiej wykończone detale.

2 komentarze:

  1. Muy bello Skoda, a pesar del espacio o brecha que dejaron los fabricantes de Legendary Cars debajo de ese parabrisas fuera de escala.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Juanh!

      Gdyby nie ta szpara to model prezentowałby się znacznie lepiej :)

      Pozdrawiam!

      Piotr

      Usuń