Obsługiwane przez usługę Blogger.

Modele Polskich Radiowozów 1944 - 2017*

Modele polskich radiowozów z mojej kolekcji w kolejności chronologicznej. Na chwilę obecną kolekcja liczy 77 sztuk. W planach i różnym stadium wykonania znajduje się kolejne 10 modeli**.

Stan kolekcji na 5.11.2018 roku.


MILICJA OBYWATELSKA

Willys MB - 1944
Samochód osobowo-terenowy produkcji amerykańskiej, który od 1943 roku znalazł się na stanie Ludowego Wojska Polskiego, a od 1944 roku także w Milicji Obywatelskiej. W latach 40 był najliczniejszym samochodem w powojennej flocie MO (jak i LWP). W służbie przetrwały prawdopodobnie do połowy lat 50 XX wieku.

Producent: IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u.


Opel Super Six - 1944
Samochód wykorzystywany przez Komendę Powiatową Milicji Obywatelskiej w Tomaszowie Lubelskim.

Wykonanie własne na bazie IXO dla serii Opel Collection

 

GAZ-67 - 1946
Samochód osobowo-terenowy produkcji radzieckiej. W 1944 roku pierwsze egzemplarze tych samochodów trafiły do Ludowego Wojska Polskiego, a także do Milicji Obywatelskiej. W większej ilości samochody te trafiły do Polski dopiero po zakończeniu II Wojny Światowej. Dostarczenie tych samochodów pozwoliło od końca lat 40 XX wieku na stopniowe wycofywanie z parku MO mocno wyeksploatowanych samochodów zdobycznych oraz części Willys'ów. W służbie MO dotrwały do początku lat 60 XX wieku, kiedy zostały zastąpione przez samochody GAZ-69

Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u.


DKW F8 - 1946
DKW F8 produkowany był w latach 1939-1942 w Niemczech. Ludowe Wojsko Polskie zdobyło w trakcie działań wojennych lub przejęło na ziemiach odzyskanych znaczną liczbę tych samochodów. Ten konkretny egzemplarz wykorzystywany był przez jednostkę Milicji Obywatelskiej z Drawska Pomorskiego.

Wykonanie- Diecast Art


Citroen BL11 - 1955
Samochody tego typu zamówiono w II połowie lat 40 XX wieku na potrzeby Urzędu Bezpieczeństwa i innych instytucji państwowych. Prezentowany model wzorowany był na egzemplarzu służącym w Komendzie Stołecznej Milicji Obywatelskiej w latach 50 XX wieku.

Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u.


Warszawa 200 - 1957
W Milicji pojawiły się już od samego początku produkcji. Samochody te (Garbate modele) wycofano w I połowie lat 70.

Producent: Daffi


GAZ-69 - 1960
Pierwsze Gazy 69 trafiły do Polski w 1953 roku i sukcesywnie zastępowały Willys'y, Dodge WC i Gazy 67 w instytucjach państwowych. W połowie lat 60 w MO służyło około 300 Gazów 69.

Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Avtomobil na Służbie.


GAZ-69A - 1960
Czterodrzwiowa odmiana popularnego Gazika nazywana była Komandorką.

Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u. Kalkomanie i galeryjka - MVS.


Wołga GAZ M-21 - 1961
Radiowozy GAZ M21/M22 zostały wprowadzone do służby w Milicji Obywatelskiej najpewniej zaraz po tym, jak do Polski trafiły pierwsze dostawy tych samochodów. Większe partie tych pojazdów znalazły się w MO w połowie lat 60. Z pewnością w latach 60 i na początku lat 70 XX wieku Wołgi M21/M22 były jednym z najpopularniejszych samochodów osobowych w służbie Milicji Obywatelskiej.

Wykonał: MVS


Wołga GAZ M21 - 1962
Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Masini de Legenda.


Fiat 1500 - 1964
W latach 60 XX wieku na wyposażenie Milicji Obywatelskiej trafiła nieznana mi liczba radiowozów na bazie włoskiego Fiata 1300/1500. Taki radiowóz z pewnością wyróżniał się na tle większości milicyjnych pojazdów. Był to zresztą jeden z nielicznych zachodnich samochodów służących wówczas w MO. Fiaty 1300/1500 wycofano najpewniej w II połowie lat 70, kiedy większość starszych samochodów osobowych MO została wyparta na rzecz radiowozów na bazie Fiata 125p.

Wykonał: Brociu43workshop

 

Warszawa 223 - 1964
Warszawy 223/224 od II połowy lat 60 do II połowy lat 70 XX wieku były podstawowymi samochodami osobowymi w służbie Milicji Obywatelskiej.

Wykonał: JAT-02


Syrena 103 - 1965
Syreny w służbie Milicji Obywatelskiej były rzadkością. Znane są zdjęcia modeli 102 i 103 w milicyjnym malowaniu. W służbie znalazły się więc w I połowie lat 60 XX wieku. Nie doszukałem się zdjęć ani informacji o modelach 104 i 105 w służbie MO. Były za to wykorzystywane przez ORMO.

Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u.



Warszawa 223 - 1966
Wykonał: Diecast Art


Mercedes-Benz W111 - 1966
W latach 60 do Milicji trafiły radiowozy Mercedes-Benz W111. Znane jest mi kilka zdjęć tych samochodów. Sądząc po numerach rejestracyjnych w służbie były przynajmniej trzy takie samochody.

Wykonanie: Diecast Art

 

Wołga GAZ M-22 - 1968
Wołga M-22 była jednym z ulubionych samochodów drogówki na przełomie lat 60 i 70 XX wieku.

Wykonanie: Model kupiony na allegro u użytkownika Arkadiusz85


Wołga GAZ M-22 - 1968
Wykonanie: Modele Sambora


Wołga GAZ M-22 - 1970
Ten konkretny egzemplarzy wykorzystywany był w roli ambulansu kryminalistycznego w Komendzie Stołecznej Milicji Obywatelskiej.

Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Złota Kolekcja. Auta PRL-u.


Polski Fiat 125p - 1970
Fiat 125p bardzo szybko zastąpił przestarzałe Warszawy stając się podstawowym samochodem Milicji Obywatelskiej od II połowy lat 70 XX wieku aż do końca PRL-u.

Producent: Daffi. Detale: galeryjka i oznaczenia drogówki - mvs, tablice rejestracyjne - Brociu43workshop.


UAZ 469 - 1976
Wprowadzony do Milicji w I połowie lat 70. Samochód ten miał zastąpić radiowozy GAZ-69, jednak jeszcze w II połowie lat 80 XX wieku na prowincji wciąż można było spotkać wysłużone gaziki.

Wykonał: mvs, tablice rejestracyjne - Brociu43workshop.


Polski Fiat 126p - 1976
Doskonale znany nam Fiat 126p służył najczęściej dzielnicowym i przewodnikom psów. Z racji przeznaczenia służbowego milicyjne "maluchy" często nie posiadały lampy ostrzegawczej na dachu.

Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Złota Kolekcja. Auta PRL-u.


Polski Fiat 132p - 1976
Niewielka liczba tych samochodów trafiła do służby w Milicji Obywatelskiej. Milicyjnego Fiata 132p można było zobaczyć m.in. w eskorcie papieża Jana Pawła II w trakcie I pielgrzymki do Polski. Fiata 132p można zobaczyć także na szklanym ekranie m.in w serialu 07 Zgłoś się, czy filmie Prom do Szwecji.

Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Masini de Legenda.


Wołga GAZ M-24 - 1978
Następca modelu M21, czyli GAZ M24 Wołga znalazł się na wyposażeniu Milicji od lat 70 XX wieku. Oznakowane modele M24 były już jednak zdecydowanie rzadziej spotkane, a to m.in. dlatego, że produkowany od 1967 roku Polski Fiat 125p był równie szybki i praktyczny, a przy tym tańszy. Wołgi M24 wycofano z Policji w połowie lat 90.

Wykonał: MVS.


UAZ-469 - 1978
Producent: IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u.


Polonez Lux - 1980
Na początku lat 80 XX wieku prawdopodobnie kilka egzemplarzy tego samochodu trafiło do służby w Milicji Obywatelskiej.

Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u. galeryjka: tablice rejestracyjne - Brociu43workshop.


Nysa 522 - 1981
Aż do II połowy lat 70 w MO było stosunkowo mało funkcjonalnych furgonów. Zmieniło się to jednak w końcu lat 70 XX wieku, kiedy na wyposażenie MO zaczęły trafiać w dużej liczbie Nysy 522. Nysa 522 KW (Konwojowo - Wypadowa), to wersja specjalnie opracowana dla Milicji Obywatelskiej. Charakteryzuje się umieszczonym w tylnej części pojazdu przedziałem dla zatrzymanych, przesuwanymi drzwiami z obu stron pojazdu oraz klapą na dachu. Nysy były później używane przez Policję. Wycofane ze służby pod koniec lat 90 XX wieku.

Producent: IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u.


UAZ-469 - 1981
Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Avtomobil na Służbie.


FSO 125p - 1983
W 1983 roku dokonano ostatniej znaczącej modernizacji Fiata 125p, co było związane z wygaśnięciem licencji Fiata na produkcję w Polsce. Samochód, nazywany odtąd FSO 125p (FSO 1300/1500), nadal był chętnie kupowany przez MO i ostatnie lata dosłużył w Policji.

Producent: IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u.


FSO 125p - 1983
Producent: Welly.


FSO 125p Kombi - 1983
Samochody Fiat 125p w wersji kombi trafiły do Milicji Obywatelskiej zaraz po tym, jak w 1972 roku z taśm produkcyjnych zjechał pierwszy samochód tego typu. Początkowo uzupełniały one starsze Wołgi M22 i Warszawy 223K, by z czasem je zastąpić. Podobnie jak wspomniane samochody tak i Fiat 125p kombi użytkowany był przede wszystkim przez jednostki ruchu drogowego. Ponadto samochody tego typu pełniły rolę ambulansów kryminialistycznych oraz pojazdów przewożących psy służbowe. Te ostatnie czasem charakteryzował znany z wersji ambulans wywietrznik dachowy umieszczony w tylnej częsci nadwozia. Właśnie taki pojazd przedstawia prezentowany model.

Wykonanie Diecast Art. Galeryjka i tablice rejestracyjne: MVS

 

MZ ETZ-250 - 1984
Wykonanie własne na bazie modelu firmy Grell.


Nysa 522 T - 1985
Milicyjna Nysa występowała przede wszystkim w trzech specjalistycznych wersjach: OW (Operacyjno - wypadowa), KW (Konwojowo - wypadowa) i RSD (Ruchome Stanowisko Dowodzenia). W służbie znalazły się także pojedyncze egzemplarze "cywilnych" wersji populranych Nysek.

Wykonał: MVS


Polonez 1500 - 1985
Choć pierwsze Polonezy pojawiły się w MO już w 1978 roku to dopiero od II połowy lat 80 XX wieku zaczęto wprowadzać te samochody w większej liczbie.

Producent: IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u.


UAZ-469 - KWMO Gdańsk 1988
Ten konkretny egzemplarz pełnił służbę w Komendzie Wojewódzkiej Milicji Obywatelskiej w Gdańsku.

Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Avtomobil na Służbie.



URZĄD BEZPIECZEŃSTWA PUBLICZNEGO


Pierwowzór trafił do służby w 1946 roku. Samochód był darem Komitetu Powiatowego PPR dla kierownika Powiatowego Urzędu Bezpieczeństwa Publicznego w Sierpcu.

Wykonanie: Model odkupiony od kolegi Qliga, który wykonał obicia błotników. Malowanie i detale wykonałem we własnym zakresie.

 

WOJSKA OCHRONY POGRANICZA

Polski Fiat 126p - WOP Okęcie, 1978
Ten konkretny egzemplarz pełnił służbę na lotnisku Okęcie na przełomie lat 70 i 80 XX wieku.

Wykonanie: MVS


POLICJA

Wołga GAZ M-24 - KWP Wrocław 1990
Wołgi w służbie Policji można było spotkać do połowy lat 90 XX wieku.

Wykonanie: Sambor

 

FSO Polonez 1500 - KWP Gdańsk 1990
Ten konkretny egzemplarzy służył w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gdańsku. Do służby trafił jeszcze w czasach Milicji Obywatelskiej. Wycofany prawdopodobnie w II połowie lat 90 XX wieku.

Wykonanie własne na bazie Daffi. Kalkomanie: Xiedzu, galeryjka: mvs.

 

Mercedes W124 - KMP Poznań 1990
Radiowóz trafił do służby prawdopodobnie w 1990 roku. 22 lata służby nie były łatwe dla tego samochodu. Kilka razy był mocno uszkodzony i wręcz odbudowywany przez mechaników, aż w 2012 roku ostatecznie trafił do kasacji po bliskim spotkaniu z Tarpanem należącym do MPK Poznań. Model przedstawia samochód w malowaniu jakie nosił pod koniec służby.

Wykonał Sambor


FSO Polonez 1500 - 1991
W latach 90 XX wieku na radiowozach zaczęto montować belki świetlne warszawskiej firmy ZE Elektra. W małej liczbie trafiły także na starsze radiowozy.

Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u.


FSO Polonez Caro - 1991
Prawdziwa ikona Policji lat 90 XX wieku. Wprowadzone do służby w 1991 pełniły ją aż do 2009 roku, kiedy to wycofano z Policji wszystkie posiadane Polonezy. Ten konkretny egzemplarz posiada lampy ostrzegawcze Elektra LBO 10T.

Wykonanie własne na bazie IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u.


FSO Polonez Caro - 1991
Polonez Caro wyposażony w belkę ostrzegawczą warszawskiej firmy Elektra LZ.

Producent: IXO/IST dla Deagostini, seria Kultowe Auta PRL-u.


Łada Niva 4x4 - 1992
Pierwsze radiowozy Łada Niva trafiły do służby jeszcze w czasach Milicji Obywatelskiej. Kiedy w 1990 roku Milicję Obywatelską zastąpiła Policja samochody otrzymały nowe oznaczenia - miejsce dawnego napisu Milicja zastąpił Policja. W międzyczasie kolejne partie Łady Niva zasilały szeregi Policji.

Wykonał: MVS

 

FSO Polonez Caro Plus - 1997
Podobnie jak Polonezy Caro zostały wycofane z Policji w 2009r. Co ciekawe część Polonezów miała wówczas 7 - 8 lat (czyli mniej niż wciąż licznie spotykane policyjne Kie Ceed I generacji) podczas gdy w służbie wciąż pozostawały starsze samochody jak Transity czy VW T4.

Producent: Welly.


FSO Polonez Caro Plus - KMP Kraków 1999
Producent: Welly.


Fiat Marea - 2000
Producent: Bburago.


Fiat Marea Weekend - 2000
Producent: Bburago.


Volkswagen T4 - 2000
Pierwsze VW T4 trafiły do służby w 1993 roku. Do dziś na naszych drogach można spotkać policyjne T4 pochodzące z dostaw z 2001 (zakupiono 650 samochodów tego typu dla Oddziałów Prewencji Policji) i uzupełniających z 2003 roku (kilkanaście sztuk). Są to pojazdy z silnikiem 2,5 TDI o mocy 102 KM, które mają renomę niezniszczalnych. Modele z silnikiem benzynowym, a takie dostarczono w 1993 roku, wycofano w większości około lat 2007 - 2009, kiedy wprowadzono w ich miejsce Fiaty Ducato.

Producent: Cararama dla serii Polizia del Mundo. Model wzbogacony o kalkomanie autorstwa MVS (tablice rejestracyjne, numer taktyczny na tylnej klapie i dachu, )


Daewoo Tico - 2001
Daewoo Tico z pewnością było jednym z najbardziej nietypowych, oznakowanych radiowozów polskiej policji w historii. W służbie znalazł się prawdopodobnie tylko jeden taki samochód o numerach rejestracyjnych HPB A043 i oznaczeniu taktycznym B539, który służył w województwie dolnośląskim.
Wykonał: Sambor
 

Land Rover Defender 110 - 2002
Pierwsze radiowozy tego typu trafiły do polskiej policji w I połowie lat 90 XX wieku. Były wykorzystywane zarówno jako oznakowane wozy patrolowe, jak również jako pojazdy specjalne antyterrorystów i saperów policyjnych. Policjanci chwalili Land Rovery za prostotę i niezawodność jednocześnie podkreślając, że samochód oferuje niewielki komfort podróżowania.

Wykonał: Sambor, tablice rejestracyjne - Brociu43workshop.

 

Opel Astra G - 2005
Wykonanie: Sambor


Fiat Seicento - 2005
Radiowóz Fiat Seicento z Komendy Miejskiej Policji w Krakowie.

Wykonanie: Sambor (Uwaga! Model otrzyma jeszcze prawidłowe numery tablic rejestracyjnych)


Ford Focus II Kombi - 2006
Radiowozy tego typu kierowano najczęściej do sekcji i wydziałów ruchu drogowego, gdzie sprawdziły się w roli wozu pościgowego.

Wykonał: Sambor

 

Fiat Stilo - 2006
Radiowóz Fiat Stilo z Komendy Powiatowej Policji w Krakowie służący w latach 2005-2014.

Wykonanie: Sambor. Tablice rejestracyjne MVS

 


Fiat Croma - 2007
Radiowóz Fiat Croma z Komendy Miejskiej Policji w Świnoujściu. Początkowo pełnił służbę w ruchu drogowym, ale po tym jak do jednostki trafiły radiowozy KIA Cee'd SW przeniesiono go do prewencji.

Wykonanie: Sambor, tablice rejestracyjne: MVS

 


Volkswagen Transporter T5 - 2008
Modele T5 w polskiej policji znalazły się w znikomej ilości. Niestety podobnie jak prezentowany wcześniej T4 także i T5 odbiega znacząco od pierwowzoru. Numery taktyczne U131 przypisane są dla radiowozu Volkswagen Transporter T5 z KMP Poznań. Radiowóz ten wykorzystywany jest w roli Ruchomego Stanowiska Dowodzenia. Ponadto sam samochód jest w wersji po faceliftingu z 2009 roku, a więc różni się m.in. przednim pasem, czy lusterkami. 

Wykonał: Marcin (Olivier518)

 

APRD Volkswagen Transporter T5/AMZ-Kutno - 2009
Ambulans Pogotowia Ruchu Drogowego na bazie samochodu Volkswagen Transporter T5. Za specjalistyczną zabudowę odpowiada polska firma AMZ-Kutno.

Wykonał: SK Models

 

Land Rover Freelander 2 - 2009
Producent: Bburago plus praca własna (Prace nad modelem wciąż w toku)

 

Alfa Romeo 159 - 2011
W 2010 roku Policja zakupiła 120 radiowozów Alfa Romeo 159, które trafiły do służby z początkiem 2011 roku. Policyjna Alfa otrzymała wideorejestrator, który nagrywa wydarzenia z przodu i z tyłu pojazdu. Ponadto radiowóz wyposażony został w radar, który może mierzyć także prędkość samochodów jadących z naprzeciwka. W służbie do dnia dzisiejszego.

Wykonał: Marcin (Olivier518)

 


Prezentowany model nosi oznaczenia wskazujące jego przynależność do Komendy Miejskiej Policji Jastrzębie-Zdrój. Samochód ten trafił do służby w lipcu 2014 roku i został skierowany do wydziału ruchu drogowego, gdzie pełni służbę po dziś dzień. Jest to pojazd w wersji z silnikiem o pojemności 1591 ccm i mocy 100KM. Zakup tego samochodu został współfinansowany przez miasto Jastrzębie-Zdrój oraz z środków własnych policji. 

Wykonał: SKmodels

 


Prezentowany model to pojazd operacyjny wykorzystywany przez wydział kryminalny Komendy Powiatowej Policji w Oświęcimiu.

Wykonał: SKmodels

 


STRAŻ MIEJSKA

Polski Fiat 125p - Miejska Służba Porządkowa m.st. Warszawy, 1988 rok
Miejska Służba Porządkowa to w najprostszym skrócie poprzednik Straży Miejskiej. Była formacją umundurowaną, a jej funkcjonariusze otrzymali możliwość nakładania grzywien w drodze mandatu karnego oraz kierowania wniosków o ukaranie do kolegiów ds. wykroczeń. Miejską Służbę Porządkową miasta stołecznego Warszawy powołano w 1984 roku. 1 czerwca 1991 roku w miejsce Miejskiej Służby Porządkowej m.st Warszawy powołano Straż Miejską. Funkcjonariusze Miejskiej Służby Porządkowej m.st. Warszawy poruszali się samochodami służbowymi wyposażonymi w radiostację, dzięki której mogli komunikowac się z centrum operacyjno-dyżurnym. 

Wykonanie własne na bazie modelu Welly. Kalkomanie MVS.

 

W 1990 roku miasto Gladbeck przekazało miastu Wodzisław Śląski trzy samochody marki Volkswagen Passat. Dwa z nich trafiły do miejscowej komendy Policji, a trzeci wszedł na stan nowo utworzonej Straży Miejskiej Wodzisławia Śląskiego. Był to pierwszy samochód służbowy wodzisławskich strażników.

Wykonanie - Diecast Art

 

ZSD Nysa 522 KW - Tarnów 1991
Radiowóz patrolowo-interwencyjny, który służył w tarnowskiej straży miejskiej w latach 1991-1999.

Wykonał: Sambor. Kalkomanie: MVS

 

FSO Polonez Caro - Wodzisław Śląski 1995
Wykonał: Sambor


Radiowóz patrolowo-interwencyjny należący do Straży Miejskiej z Krakowa.

Wykonał: Diecast Art


W latach 2008-2009 Straż Miejska Łódź zakupiła 8 egzemplarzy samochodu patrolowego na bazie Fiata Bravo. Samochody służą do dnia dzisiejszego.

Wykonał: Diecast Art


Dwa samochody tego typu trafiły na wyposażenie jastrzębskiej straży miejskiej w 2009 roku z myślą o dzielnicowych. Są to samochody napędzane trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 998 ccm i mocy 68 KM. Samochód z tym silnikiem charakteryzuje niskie zużycie paliwa, które producent deklaruje na 5,5l/100 km w jeździe miejskiej. Radiowozy C1 wykorzystywane są także do zwykłej służby patrolowej. Z racji niewielkich rozmiarów radiowozy tego typu szczególnie nadają sie do patrolowania ciasnych parkingów i wąskich osiedlowych uliczek.

Wykonanie - Diecast Art

 


Skoda Roomster - Czechowice-Dziedzice 2009
Służąca w Czechowicach-Dziedzicach Skoda Roomster to model w wersji z trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,2l i mocy 70 KM. Miejsca na tylnej kanapie zostały przewidziane do przewozu osób bezdomnych, nietrzeźwych i ujętych w trakcie interwencji. W związku z tym kanapa została okryta łatwym do czyszczenia materiałem. Ponadto pomiędzy pierwszym i drugim rzędem siedzeń została zamontowana ścianka wykonana z pleksi i wzmocniona kratą, która ma zapewnić bezpieczeństwo strażnikom przy przewożeniu agresywnej osoby.

Wykonanie - Diecast Art


Skoda Roomster - Radom 2012
Samochód patrolowo-interwencyjny wykorzystywany do zadań z zakresu bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym.

Wykonanie - Diecast Art

 

Samochód patrolowo-interwencyjny wyposażony w przedział dla osób zatrzymanych. W służbie od 2012 roku.

Wykonanie własne na bazie modelu Welly.


Ford Transit Connect - Sosnowiec 2012
Samochód patrolowo-interwencyjny należący do strażników miejskich z Sosnowca.
Wykonanie własne na bazie Welly, kalkomanie autorstwa MVS.


 

Samochód patrolowo-interwencyjny wyposażony w przedział dla osób zatrzymanych. Samochód oklejono zgodnie z rozporządzeniem Ministra Budownictwa i Gospodarki Morskiej z 2012. W służbie od 2016 roku.

Wykonał: Tracker Art.


Kia cee'd SW II - Brwinów 2017
Samochód patrolowy należący do Straży Miejskiej w Brwinowie.

Wykonał: SK models

 

SŁUŻBA WIĘZIENNA

Nysa 522 KW - Służba Więzienna, Areszt Śledczy w Gliwicach 1992
Więźniarka na bazie furgonu ZSD Nysa 522 KW.

Wykonał: Sambor

 

 Żuk A-06 - Zakład Karny Nr 1 w Strzelcach Opolskich 2001
Więźniarka na bazie furgonu Żuk A-06.

Wykonał: Sambor

 

NADZÓR RUCHU

FSO 125p - MZK Warszawa, 2017
Model przedstawia egzemplarz, który został odrestaurowany przez prywatnego właściciela na podobieństwo pojazdów wykorzystywanych przez Nadzór Ruchu MZK Warszawa na przełomie lat 80 i 90 XX wieku.

Wykonał: Sambor

 

*Strona będzie na bieżąco aktualizowana i rozbudowywana.

**Wkrótce w kolekcji znajdą się także takie modele jak:

- Fiat 126p - Milicja Obywatelska 1985,
- UAZ 469 - Wojska Ochrony Pogranicza 1988,
- Volvo 340 - Policja 1990,
- Łada 2107 - Straż Miejska Kraków, 1991,
- Polonez Caro MR93 - Straż Miejska Świnoujście 1995,
- Opel Vectra C - Komenda Powiatowa Policji Kraśnik 2004,
- Volkswagen Caddy - Straż Miejska Katowice 2009,
- Lancia Delta - Komenda Miejska Policji Olsztyn 2010,
- Fiat Doblo - Straż Miejska Nowy Targ 2013,
- Fiat Qubo - Straż Miejska Rydułtowy 2017,

Brak komentarzy