Obsługiwane przez usługę Blogger.

Legendarne Samochody - BMW 335

W tym wpisie zaprezentuję delikatnie poprawiony modelik BMW 335 z 1939 roku, które ukazało się swego czasu w serii Legendarne Samochody wydawanej przez Amercom w latach 2010-2012.
BMW 335 wprowadzono do produkcji w 1939 roku w zakładach w Eisenach (powszechnie znanych zwłaszcza z powojennej produkcji samochodów Wartburg). Jego prototyp zaprezentowano rok wcześniej podczas Londyńskiego Salonu Motoryzacyjnego. Model ten był pierwszym luksusowym samochodem bawarskiego producenta i miał konkurować m.in. z Mercedesami 320 i 340. Konstrukcja bazowała na ciepło przyjętym przez klientów i dziennikarzy motoryzacyjnych modelu 326. Aspirujący do  elitarnego grona luksusowych aut model 335 był jednak o 24 cm dłuższy, o 10 cm szerszy i o 15 cm wyższy. Większy był także rozstaw osi. Samochód dostępny był w trzech wersjach - jako czterodrzwiowa limuzyna oraz dwudrzwiowy i czterodrzwiowy kabriolet. Pojazd napędzał sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3485 ccm i mocy 90 KM. Jednostka ta pozwalała rozpędzić ten ważący 1300 kg model do prędkości maksymalnej w granicach 145 km/h. Wraz z intensyfikacją działań wojennych produkcję modelu 335 zakończono w 1941 roku bowiem niemiecka machina wojenna znacznie bardziej potrzebowała produkowanych przez BMW silników lotniczych i motocykli niż luksusowych samochodów. Inne opracowania datują zakończenie produkcji modelu 335 na 1943 rok. Być może wtedy dostarczono klientom ostatnie samochody z zindywidualizowanym nadwoziem. Faktem jest, że powstało 17 takich egzemplarzy. Łącznie wyprodukowano 408 lub 410 egzemplarzy tego modelu, w tym 233 sztuk w wersji limuzyna. Wspominana jest jeszcze liczba 415 wyprodukowanych egzemplarzy. Po zakończeniu wojny zakłady w Eisenach znalazły się w radzieckiej strefie okupacyjnej. I choć sowieci zdecydowali się wznowić produkcję niektórych przedwojennych modeli BMW to 335 na tej liście nie było. Mimo strat poniesionych w wyniku działań wojennych i utraty zakładów w Eisenach marka BMW stosunkowo szybko zaczęła pracę nad nowymi modelami samochodów, w tym luksusowych. Następcą BMW 335 został wprowadzony do produkcji w 1951 roku w Republice Federalnej Niemiec model 501.
Prezentowany model został wydany w 40 numerze serii Legendarne Samochody. Jak już wspominałem za serię odpowiedzialne było wydawnictwo Amercom. Model prezentuje się naprawdę bardzo dobrze i jest jednym z najlepszych, jakie ukazały się we wspomnianej serii. Niestety w modelu brakowało jednego, ale bardzo istotnego detalu - loga marki BMW. Nie wiem z jakiego powodu wydawnictwo Amercom postanowiło nie dodawać logo producenta. Najprawdopodobniej wynikało to z problemów licencyjnych. Tak czy inaczej samochód bez charakterystycznego logo BMW prezentował się  łyso.  Dlatego też zamówiłem takie kalkomanie u kolegi Piotra z manufaktury Diecast Art. Co prawda logo powinno być nieco mniejsze, ale i tak efekt po jego dodaniu jest pozytywny. 

8 komentarzy:

  1. Bardzo dobrze to BMW, uwielbiam stare i to nie mniej, połączenie kolorów jest wspaniałe.

    Gratulacje dla niego

    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję SEAT PC za komentarz! Mnie również bardzo podoba się to połączenie kolorów ;)

      Pozdrawiam!

      Piotr

      Usuń
  2. Muy lindo modelo, bien detallado en todos los aspectos, los dos colores le quedan muy bien.
    Felicitaciones y saludos !

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze, prezentujesz już któryś model z Amercomu, który wygląda naprawdę świetnie. Ja zbierałem kiedyś super samochody tego wydawnictwa i były to bardziej zabawki niż modele. Cieszę się, że zaczęli do gazetek dodawać lepsze modele ;D

    Gratuluję nabytku i pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Damianie za komentarz! 6-8 lat temu, kiedy wychodziła ta seria pilnie śledziłem motoshowminiatura, gdzie można było poczytać sporo opinii o tych modelach. Jeżeli jakiś model okazywał się udanym to najczęściej trafiał do mojej kolekcji :)

      Pozdrawiam!

      Piotr

      Usuń
  4. Piękne BMW 335, bardzo podoba mi się miniaturka i więcej za bycie w dwóch kolorach.
    Uścisk!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Juanh za komentarz! Modele w dwóch kolorach zawsze prezentują się lepiej niż jednokolorowe ;)

      Usuń