Obsługiwane przez usługę Blogger.

Prezent od dziewczyny - BMW 327










Od BLOG

Model który prezentuję dostałem w prezencie urodzinowym od mojej dziewczyny. Jeszcze na długo przed urodzinami dziewczyna powiedziała mi, że model który otrzymam wybierze kierując się własnym gustem. W ten sposób wybrała piękny model BMW 327 w wersji kabriolet wyprodukowany przez Whitebox w limitowanej serii 1000 sztuk.









Od BLOG

BMW 327 zapisał się w dziejach motoryzacji dzięki eleganckiej linii nadwozia z wyróżniającą się charakterystyczną długą maską. Zaprojektowane przez Petera Schimanowskiego nadwozie charakteryzowało się ponadto opływowym kształtem z pochylonym grillem, reflektorami wkomponowanymi w przednie błotniki i łagodnie opadającym tyłem. Na uwagę zwracają dopracowane detale: zawiasy drzwi nie wystają na zewnątrz, a koło zapasowe ukryto pod pokrywą. Każde nadwozie wykonywano ręcznie w zakładach Autenrieth lub Darmstadt i stamtąd przewożono do Eisenach gdzie następował montaż końcowy. Samochód produkowano w dwóch wersjach nadwoziowych: dwuosobowej kabriolet (z tyłu znajdowała się jedynie mała półeczka) i czteroosobowej Coupe. Co ciekawe poza oczywistymi zmianami w nadwoziu przedwojenne modele 327 różniły się także... sposobem otwierania drzwi. W kabriolecie drzwi otwierały się do przodu natomiast w Coupe do tyłu - pod wiatr. Produkowane od 1949 BMW 327 Coupe miały już drzwi otwierane do przodu.









Od BLOG










Od BLOG

Samochód dostępny był początkowo wyłącznie z silnikiem o dwóch gaźnikach i mocy 55 KM, dzięki któremu osiągał prędkość 125 km/h. Od 1938 można było zamówić silnik o trzech gaźnikach i mocy 80 KM, który rozpędzał samochód do 140 km/h.









Od BLOG

Samochód produkowano w latach 1937 - 1941, a następnie po wznowieniu produkcji przez sowietów (fabryka w Eisenach znalazła się w radzieckiej strefie wpływów - pisałem o tym tu) od 1949 do 1955 roku. Od 1952 roku samochody wyjeżdżały z fabryki pod marką EMW, co było skutkiem wyroku sądu w Düsseldorfie, który zakazywał umieszczania logo BMW na samochodach produkowanych w Eisenach.
Jeśli chodzi o modelik to na podstawce znalazł się błąd w datacji. Model na pewno nie pochodzi z 1939 roku, o czym świadczą między innymi klosze kierunkowskazów migowych umieszczone pod przednimi reflektorami. Jest więc to BMW 327 z lat 1949 - 1952.









Od BLOG










Od BLOG










Od BLOG










Od BLOG










Od BLOG

2 komentarze:

  1. Piękny prezent, piękny model, a przede wszystkim piękny, klasyczny wóz. Muszę Ci powiedzieć, że osoba od której ów prezent otrzymałeś wykazała naprawdę doskonały gust;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piotr Władysławski22 września 2015 01:09

    To prawda !

    OdpowiedzUsuń