Obsługiwane przez usługę Blogger.

Fiat 508C/1100 Nuova Balilla

DSC00678

W 1937 roku Fiat zaprezentował model oznaczony symbolem 508C, który miał zastąpić produkowanego od 1932 roku Fiata 508 Balilla. Samochód, nazywany Nuova Balilla, otrzymał nowoczesne, zaokrąglone nadwozie, nawiązujące do stylistyki modeli Fiata z tego okresu jak Topolino, czy 1500.

DSC00680

DSC00683

Fiata 508C napędzał czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1089 ccm i mocy 32 KM. Moc ta pozwalała rozpędzić samochód do prędkości maksymalnej około 100km/h.

DSC00686

DSC00688

W 1938 roku zaprojektowano wersję z przedłużonym nadwoziem, która mogła pomieścić 6 osób. W tym samym czasie powstała także wersja zmilitaryzowana charakteryzująca się składanym, materiałowym dachem. W 1939 roku model przeszedł facelifting i otrzymał oznaczenie Fiat 1100. Produkcja modelu 1100 zakończyła się 1953 roku, kiedy do produkcji wprowadzono drugą serię.

DSC00689

Jako ciekawostkę warto dodać, że pewną liczbę tych samochodów zmontowano w Polsce przed wybuchem II Wojny Światowej.

DSC00690

Model został wykonany przez firmę Norev dla serii Fiat Story. Na pierwszy rzut oka miniatura wygląda bardzo zachęcająco. Wiernie oddany kolor lakieru, błyszczące się chromy, kolorowe wnętrze i dyplomatki na oponach od razu zwracają naszą uwagę. Rzeczywiście, jak na model z serii gazetowej Fiacik prezentuje się wyjątkowo zacnie. Mój egzemplarz jest wolny od wszelkiego rodzaju uszkodzeń fabrycznych i niedoróbek lakierniczych. Jedyne co budzi moje zastrzeżenia, to spasowanie szyb, szczególnie przedniej. Podsumowując, miniaturowy Fiat 508C/1100 jest z całą pewnością wartą uwagi propozycją dla miłośnika przedwojennej motoryzacji.

DSC00691

DSC00692

8 komentarzy:

  1. FIAT model, który mi się podoba i tego dnia nie przyszedł do mojej kolekcji.

    Mam jeden widoczny w kolekcji Mile Miglla i myślę, że będzie to ideonéio wejść, ponieważ jest to ta sama forma, ponieważ oprócz numerów konkurencyjnych grzbietowej consavdiso

    Gratulacje dla niego


    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Piotrku! Dobrze, że znalazłeś czas, aby przedstawić kolejny model.
    Tak jak napisałeś, model prezentuje się świetnie. Widać, że to wyższy poziom gazetek, niż prezentowany u nas przez DeAgostini.

    Czekam na więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ~Najlepsze Blogi13 listopada 2016 23:23

    Niebanalny blog o modelach samochodów, pisany z zaangażowaniem i znajomością rzeczy. Zasługuje na szersze zainteresowanie, dlatego proponujemy umieszczenie go w naszej witrynie „Najlepsze Blogi” - http://najlepsze.blogi.pq.pl/ - najczęściej odwiedzanej topliście polskiej blogosfery. Pomagamy blogerom w docieraniu do nowych czytelników. A zatem serdecznie zapraszamy, życząc wielu odwiedzin i dalszego rozwoju bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny model, który liczę że trafi również do mnie, oczywiście z wyścigu Mille Miglia :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za miłe słowo i zaproszenie! Chętnie z niego skorzystam!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałem go ;) Ja na pewno kupię jeszcze drugą sztukę i "postarzę" ją bowiem trafiła się taka w służbie MO :D

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo sympatyczna miniaturka. Wygląda dużo lepiej niż nie jedna gazetówka toteż bardzo przyjemnie zawiesić na nim oko. Gratuluję pięknego, klasycznego Fiacika ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Muy bello, tengo dos Balilla de la Mille Miglia, uno spider y otro coupé.
    Un gran coche, bien de esos años de pre guerra.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń