Obsługiwane przez usługę Blogger.

Skoda Fabia I Kombi Hasici - Abrex

Dzięki koledze Piotrkowi znanemu z prowadzenia fanpage Minirajdy.Minirally wzbogaciłem się o bardzo fajny modelik samochodu Skoda Fabia I Kombi w malowaniu czeskiej straży pożarnej. Modelik kupiłem z zamiarem przeróbki na radiowóz polskiej policji, ale spodobał mi się na tyle, że zostaje w kolekcji w oryginalnej formie.
Skoda Fabia I została wprowadzona do produkcji w 1999 roku. Początkowo produkowana była wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback. Wersja kombi została wprowadzona w 2000 roku, a sedan rok później. W 2007 roku wraz z prezentacją następcy produkcja pierwszej generacji Fabii została zakończona. Przez 8 lat produkcji wyprodukowano niemal 1 800 000 egzemplarzy wszystkich wersji tego samochodu.
Wersja kombi, bo to ona jest bohatrem tego wpisu charakteryzowała się znaczną przestrzenią bagażową. Pojemność wyniosła 425 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1225 l. Dla porównania wersja hatchback mieściła 260 l i 1015 l po złożeniu tylnej kanapy, a sedan 438 l i 790 l po złożeniu tylnej kanapy. Model ten był chętnie kupowany zarówno przez służby państwowe, jak straż pożarna, czy policja jak i przez korporacje taksówkarskie i przedstawicieli handlowych. Z myślą o małych sklepikarzach, ogrodnikach czy fachowcach powstała wersja Praktik bazująca na kombi. Był to swoisty budżetowy dwumiejscowy furgon, w którym względem kombi zaślepiono jedynie tylne okna, a część użytkową od kierowcy i pasażera dzieliła kratka. Fabia I kombi została doceniona przede wszystkim przez klientów indywidualnych potrzebujących stosunkowo taniego, ale pojemnego samochodu rodzinnego. 
Prezentowany model został wyprodukowany przez firmę Abrex, która specjalizuje się w samochodach producenta z Mlada Boleslav. Poziom wykonania stoi na wysokim poziomie. Podobają mi się detale, takie jak relingi dachowe, belka sygnalizacyjna, lusterka z wkładkami imitującymi szkiełka, czy atrapa grilla. Przednie reflektory mogłyby jednak zostać nieco lepiej dopasowane na swoje miejsce. Nie podobają mi się za to odlane wraz z podszybiem wycieraczki przednie. Nieźle prezentuje się wnętrze, w którym możemy zobaczyć nadruki logo firmowego na kierownicy i zegarów na desce rozdzielczej. Do tego możemy także zobaczyć pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie. Nie mam żadnych zastrzeżeń co do jakości lakieru, ale biały pas odtworzony w postaci nadruku jest nieco pomarszczony. Niestety jest to widoczne i psuje nieco ogólny wygląd modelu, który jest przyzwoity. Podsumowując - model jest naprawdę bardzo udany i polecam go szczególnie kolekcjonerom skupionym na tematyce wozów strażackich.

6 komentarzy:

  1. Dobra decyzja Piotrze, model jest na tyle udany, że szkoda byłoby przerabiać go na coś innego:) zawsze tez może stanowić zalążek kolejnego nurtu w kolekcji;)

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Szymonie!

      Podejrzewam jednak, że jak nie ta Skoda, to inna pójdzie na przeróbkę :)

      Pozdrawiam!

      Piotr

      Usuń
  2. Rzeczywiście szkoda byłoby go przerobić na coś innego, chociaż pewnie z kolejnego egzemplarza powstanie coś świetnego ;)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, kolejny egzemplarz już z pewnością pójdzie na konwersje ;)

      Pozdrawiam!

      Piotr

      Usuń
  3. Model Abrex, którym się dzielimy, i to bardzo dobrze z czymś więcej niż tylko formą z bardzo dobrymi detalami, a więcej za cenami śmiechu, które można znaleźć na rynkach, od tego, który kosztował mnie około 3 €, że jeśli lusterek brakowało, ale w moim złomowisku wszystko znajduje się.

    Bardzo dobra inkorporacja, aby mieć cunat i więcej bycia strażakami

    Gratulacje dla niej


    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj SEAT PC!

      Dziękuję za komentarz!

      Rzeczywiście, za mój model dałem stosunkowo niedużo ;)

      Pozdrawiam!

      Piotr

      Usuń