Obsługiwane przez usługę Blogger.

Złota Kolekcja Auta PRL-u - Warszawa M20

Model, który prezentuję w tym wpisie powstał w wyniku prostej konwersji polegającej głównie na przełożeniu części z modelu Pobiedy M20 Taxi z serii "Avtomobil na Służbie" do modelu Warszawy M20 z serii "Auta PRL-u. Złota Kolekcja".
We wrześniu 2014r. Deagostini wypuściło "nową" serię "Auta PRL-u. Złota Kolekcja". Modele z serii to doskonale znane miniaturki z serii "Kultowe Auta PRL-u" po zmianie koloru lakieru i przykręceniu do kolekcjonerskiej podstawki. Z tego też względu, jak już wspominałem przy okazji wpisu o Polonezie Coupe, serię traktuję jako możliwość nabycia tych miniatur, których nie kupiłem gdy były dostępne w "Kultowych Autach PRL-u". Gdy w kioskach pojawił się 3 numer z czerwoną Warszawą M20 nie kupiłem jej choć model troszkę różnił się od tego z serii "Kultowe Auta PRL-u". Mimo, że posiadał grill który wprowadzono w modernizacji Warszawy oznaczonej symbolem "200" nie posiadał biegnącej wzdłuż błotników i przednich drzwi listwy charakterystycznej dla tej odmiany. Ponadto na bokach maski posiadał emblemat "Warszawa" stosowany w pierwszej serii Warszaw.
Kolejny raz modelik czerwonej Warszawy pojawił się w kioskach i salonach prasowych w styczniu 2015r. Zbiegło się to w czasie z rzuceniem do sklepów sieci "KIK" modeli z serii "Avtomobil na Służbie" w niezwykle atrakcyjnej cenie 4 zł. Wśród tych modeli była dostępna Pobieda M20 Taxi z tym typem grilla, który trafił do licencyjnej kopii tego modelu, czyli Warszawy M20. Uznałem wówczas, że można spróbować przełożyć atrapę, kierunkowskazy i zderzak z Pobiedy Taxi do Warszawy ze Złotej Kolekcji tworząc w ten sposób Warszawę M20 pierwszej serii produkowanej od 1951 do 1957. Zakupiłem oba modele i przystąpiłem do przeróbki. O ile przełożenie atrapy i zderzaka było banalnie proste tak z kierunkowskazami musiałem się niestety pomęczyć. Choć z pozoru bryła obu modeli wydawała się identyczna tak w miejscu montażu kierunkowskazów zdecydowanie się różniła. W związku z tym proste przełożenie kierunkowskazów okazało się niemożliwe. Musiałem więc wyciąć bolce, które uniemożliwiały umieszczenie elementów, a następnie zeszlifowałem tylną część kierunkowskazów tak aby łatwo było je przykleić do karoserii. Po przyklejeniu kierunkowskazów w miejsce dziur zauważyłem kolejny problem - kierunkowskazy znajdują się zbyt wysoko... Niestety aby umieścić kierunkowskazy we właściwej pozycji musiałbym zaszpachlować dziury, a to przerasta już moje możliwości. Tak więc ostatecznie model Warszawy M20 pierwszej serii wyszedł mi tak:
Model Warszawy M20 z lat 1951 - 1957 świetnie uzupełnia kolekcję Warszaw z "Kultowych Aut PRL-u".

7 komentarzy:

  1. Another interesting model is seen here as part of a collection of taxis brought from Russia

    greetings

    OdpowiedzUsuń
  2. Very good blog, I liked.
    I've already added you on my friends blogs list.
    Hug!
    http://juanhracingteam.blogspot.com.ar/

    Muy buen blog, me ha gustado mucho.
    Ya lo he agregado en el mío en el listado de blogs amigos.
    Abrazo!
    http://juanhracingteam.blogspot.com.ar/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piotr Władysławski16 lipca 2015 12:53

    Hi ! Thanks for visiting ! I added your blog to my friends :) I visited your blog and added a comment.

    Greetings !

    OdpowiedzUsuń
  4. Piotr Władysławski16 lipca 2015 13:06

    Thanks !

    Greetings

    OdpowiedzUsuń
  5. Modele samochodowe - uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piotr Władysławski13 października 2015 16:11

    Dziękuję i pozdrawiam !

    Piotr

    OdpowiedzUsuń