Obsługiwane przez usługę Blogger.

Fiat Croma II - Komenda Miejska Policji w Świnoujściu

W tym wpisie zaprezentuję Wam model Fiata Croma II w malowaniu KMP Świnoujście, który wykonał na moje zamówienie kolega Andrzej.
Fiat Croma II produkowany był w latach 2005-2011. Model ten swoją premierę miał na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2005 roku. Swoją nazwą nawiązywał do Fiata Croma z lat 1985-1996 i podobnie jak on miał być topowym modelem producenta z Turynu. Samochód produkowany był wyłącznie jako pięciodrzwiowe kombi. Croma II zawiodła oczekiwania Fiata i nie doczekała się następcy.
Model Croma w malowaniu polskiej policji to prawdziwy rodzynek. W służbie znalazł się tylko jeden oznakowany egzemplarz tego samochodu, który trafił do KMP Świnoujście na początku 2007 roku. Wraz z Fiatem Croma KMP Świnoujście wzbogaciła się również o dwa Fiaty Stilo (jeden nieoznakowany) oraz furgon Ducato. Pomimo dostarczenia czterech aut nie zdecydowano się jeszcze na wycofanie najstarszych radiowozów. Na to przyjdzie czas dopiero po dostawie samochodów Kia Cee'd SW. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że wspomniane cztery samochody marki Fiat trafiły do służby na kilka miesięcy przed zmianą wzoru oznakowania radiowozów. Początkowo Croma trafia do drogówki, jednak już w 2009 roku zostaje przesunięta do prewencji. Jej miejsce zajmuje Kia Cee'd SW. O epizodzie w drogówce świadczy charakterystyczna dla drogówki korpusówka, w którą później wpisano oznaczenie prewencji. Samochód wykorzystywany jest do chwili obecnej.
Jedno z nielicznych zdjęć tego samochodu z czasów służby w ruchu drogowym. fot: http://www.iswinoujscie.pl/
Jak już wspomniałem na początku prezentowany model wykonał kolega Andrzej z manufaktury Modele Sambora. Bazą dla konwersji była miniatura wyprodukowana przez firmę francuską Norev. Jakość wykonania modelu bazowego jest przyzwoita, ale ocenę końcową obniżają toporne koła. Razi w nich przede wszystkim brak zaznaczonego bieżnika opon. W ramach konwersji na policyjny radiowóz model otrzymał nowy lakier, policyjne oznaczenia oraz lampy ostrzegawcze na dachu. Jakość pracy wykonanej przez kolegę Andrzeja oceniam wysoko. Podobnie jak w przypadku niedawno pokazywanego modelu Stilo, tak i tutaj jedyną moją ingerencją w miniaturę było dodanie tablic rejestracyjnych, które wykonał kolega MVS, znany także jako polskimodelTablice te wydrukowane są na folii samoprzylepnej i w mojej opinii prezentują się bardzo dobrze. Podsumowując - jest to porządny model, którego obecność w mojej kolekcji bardzo mnie cieszy.

8 komentarzy:

  1. Świetne takie unikatowe modele w kolekcji ;)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa miniatura;) kolejna perełka w zbiorze;)

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Szymonie!

      W tym i przyszłym roku takich perełek pojawi się jeszcze więcej :)

      Pozdrawiam!

      Piotr

      Usuń
  3. Oj Piotrze, Twój blog naprawdę przeszedł ogromną przemianę. Radiowozy z dodatku przerodziły się w temat przewodni bloga. Uważam to za super zmianę, bo to dość niszowa sprawa. Ten Fiacik wygląda naprawdę fajnie.
    Gratuluję ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Damianie!

      Rzeczywiście, radiowozy stały się ostatnio tematem przewodnim i tak już zostanie ;) Oczywiście co jakiś czas zaprezentuję parę "cywili", ale będę przede wszystkim trzymał się tematu. W tym i przyszłym roku mam w planach zaprezentować jeszcze 25 unikatowych modeli radiowozów ;)

      Pozdrawiam!

      Piotr

      Usuń
  4. Ach ten dziwoląg od Fiata. Całkiem uroczo wyglądał po liftingu z 2007, ale w podwioziu wciąż kiepska technologia z Opla Vectry C. Zawieszenie nie do ogarnięcia i mierne właściwości jezdne sprawiają że samochód nie nadawał się do drogówki (podobnie jak Vectra z resztą). Na plus dobre i mocne silniki diesla i duuuużo przestrzeni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście musiała się niesprawdzać skoro po zaledwie 2 latach zastąpili ją kijanką. Vectry zas w drogówce jeżdżą do dziś i wciąż zbierają niezłe żniwa :)

      Pozdrawiam!

      Piotr

      Usuń