Obsługiwane przez usługę Blogger.

Opel Omega A - Opel Collection

W ostatnim czasie moja kolekcja wzbogaciła się o liczne modele polskich radiowozów, których większa część została już Wam zaprezentowana. Aby jednak zachować pewną różnorodność tematyczną w tym wpisie zaprezentuje Wam model cywilnego Opla Omegi A z serii Opel Collection
Opel Omega A został zaprezentowany we wrześniu 1986 roku jako następca modelu Rekord E2. Sprzedaż pojazdu rozpoczęła się dwa miesiące po prezentacji. Model ten dostępny był w dwóch wersjach nadwoziowych - jako czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowe kombi. Nabywca pojazdu miał do dyspozycji cztero i sześciocylindrowe silniki benzynowe o pojemności od 1.8 do 4.0 l i mocy od 82 do 272 M oraz czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 2.3l i mocy od 73 do 100 KM. W 1987 roku Omega zwyciężyła w prestiżowym konkursie na Europejski Samochód Roku. Produkcja tego modelu zakończyła się w 1994 roku, kiedy do produkcji została wprowadzono drugą generację Omegi.
Jak już wspomniałem prezentowany model ukazał się w wydawanej w Niemczech serii Opel Collection, a jego producentem jest firma IXO. Mój egzemplarz został starannie poskładany i polakierowany. Mocną stroną modelu z pewnością jest ładnie odwzorowany pas przedni, pomalowane uszczelki szyb, oraz ścieżki ogrzewania tylnej szyby. Przyzwoicie prezentują się nadruki, które znajdziemy nie tylko na zewnątrz, ale również we wnętrzu gdzie imitują zegary na desce rozdzielczej oraz przyciski na konsoli  środkowej. Słabo prezentują się natomiast felgi, które być może zyskałyby nieco na prezencji po ich wycieniowaniu. Poza tym nie mam żadnych uwag. Dodam tylko, że na chwilę obecną miniatura jest łatwo dostępna w niewygórowanej cenie, dlatego szczególnie polecam ją początkującym kolekcjonerom, którzy zainteresowani są motoryzacją lat 80 i 90 XX wieku. 

4 komentarze:

  1. Ostatnio po długim czasie spotkałem Omegę A, ale niestety wrastającą powoli w parking. Do mojej kolekcji już dawno trafiła Omega podrasowana przez Lotusa, więc podstawowy model cywilny odpuściłem, ale prezentuje się rzeczywiście całkiem dobrze :)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć!

      Zdecydowanie wersja podrasowana przez Lotusa jest ciekawsza, ale ja poprzestanę zaś na tej odmianie :)

      Pozdrawiam!

      Piotr

      Usuń
  2. Z tego co wiem, to Opel collection to ogólnie całkiem udana seria gazetowa.
    Jeśli idzie o auto, to chciałbym się przejechać takim z silnikiem 4.0 :D
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Omega była kiedyś moim wielkim, dosłownie wielkim, marzeniem. Jeszcze jako student wyobrażałem siebie za kółkiem tego wspaniałego kolosa. Do dziś, mimo iż jest już archaizmem, z sentymentem wspominam to piękne auto;)

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń