Kultowe ciężarówki z epoki PRL-u - Fiat 684N H/ROLFO - Autotransporter FSO
W dzisiejszym wpisie zaprezentuję Wam model autotransportera Fiat 684N H/ROLFO w barwach Fabryki Samochodów Osobowych, który został wydany w 113 numerze serii Kultowe ciężarówki z epoki PRL-u.
Fiat 684 został wprowadzony do produkcji w 1970 roku, jako następca modelu 682, potocznie nazywanego wąsaczem za sprawą charakterystycznej atrapy grilla. Co ciekawe oba modele równolegle produkowane były do 1975 roku (a w Ameryce Południowej Fiat 682 pozostaje w produkcji aż do 1988 roku). Nowy model wyróżniała kanciasta, nowoczesna jak na tamte czasy kabina typu H, zgodna z ówczesnymi trendami stylistycznymi. Pojazd napędzał sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 9819 ccm i mocy 200 KM. W 1980 roku produkcja modelu zostaje zakończona, a jego następcą zostaje seria 160.
Jak już wspomniałem, prezentowany model został wydany w 113 numerze serii Kultowe ciężarówki z epoki PRL-u. Przedstawia on wizję autotransportera Fiat 684N H zabudowanego przez firmę Rolfo S.p.A. na potrzeby Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu. W rzeczywistości taki pojazd nie istniał, ale sam model jest naprawdę interesujący, a przy okazji naprawdę nieźle wykonany. Nie jest żadna nowość, a tak naprawdę przemalowana miniatura, którą wcześniej wydano w 9 numerze włoskiej serii Camion d-epoca. Cieszy więc fakt, że wydawca spolonizował model, który we włoskich barwach byłby przez wielu odebrany za niepotrzebny zapychacz serii. Poza widocznymi bolcami montażowymi przednich reflektorów oraz niezbyt dokładnym montażem kilku elementów trudno znaleźć w tej miniaturze poważniejsze wady. Warto przy okazji zajrzeć na kultowy blog miniauto43, gdzie kolega Paweł zaprezentował, jak można ten model efektownie zwaloryzować, by jeszcze poprawić jego prezencję. Mnie model bardzo ucieszył i – mimo, a właściwie zwłaszcza dzięki niehistorycznemu malowaniu – przypadł mi do gustu.
Komentarze