Obsługiwane przez usługę Blogger.

Fiat 126p Cabrio - Kabriolet z BOSMAL-u

DSC02390

Wydany pod koniec 2011 roku modelik Fiata 126p Cabrio to jeden z moich ulubionych miniatur w kolekcji. Modelik ten darzę także wielkim sentymentem, bowiem otrzymałem go w prezencie od mojego taty, który był wielkim miłośnikiem Fiata 126p.

DSC02415

Wersja Cabrio popularnego Malucha została zaprezentowana w 1991 roku. Samochód został opracowany przez BOSMAL, czyli Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. Choć dla laika mogłoby się wydawać, że opracowanie takiej konstrukcji jest proste i wystarczy tylko uciąć dach, tak w rzeczywistości wymagało to znacznej ingerencji w budowę nadwozia celem jego usztywnienia. Wzmocniono płytę podłogową, progi oraz słupki przednie. Dodano także pałąk antykapotażowy, który miał chronić kierowcę i pasażerów w przypadku dachowania. W Polsce samochód ten został chłodno przyjęty. Wpłynął na to nie tylko klimat, ale przede wszystkim fakt, że w tym okresie masowo sprowadzano używane zachodnie samochody, niejednokrotnie bardzo wyeksploatowane, które uważano jednak za bardziej prestiżowe. Produkcję Fiata 126p Cabrio zakończono w 1995 roku. Wyprodukowano 507 egzemplarzy tego samochodu, z których około 80% trafiło na eksport, w większości do Europy Zachodniej. Opracowano także prototyp kabrioletu bazujący na Fiacie 126p el licząc na dalsze zainteresowanie dotychczasowych odbiorców. Niestety w międzyczasie wprowadzono w krajach Unii Europejskich nowe, ostrzejsze normy dotyczących hałasu, a których to samochód nie spełniał, więc podjęto decyzję o zaniechaniu jego produkcji.

DSC02394

DSC02399

Modelik został wydany w 88 numerze serii Kultowe Auta PRL-u. Pomijając fakt, że Cabrio trafił do produkcji w 1991 roku, a więc już po transformacji ustrojowej, jest to jeden z najciekawszych modeli w tej serii. Sama miniatura została przyzwoicie wykonana, ale niestety nie zabrakło błędów i uproszczeń. Najbardziej rzucającym się w oczy błędem jest deska rozdzielcza pochodząca z maluchów pierwszej serii. W modeliku wprowadziłem niewielkie przeróbki. Przede wszystkim pomalowałem uszczelkę przedniej szyby, tylne kierunkowskazy oraz wkłady lusterek. Oczywiście mogło mi wyjść to znacznie lepiej, ale i tak jestem w miarę zadowolony z efektów. Zmiany te poprawiły wygląd modelu, który i tak był już bardzo ładny i efektowny.

DSC02401

DSC02405

DSC02407

DSC02408

DSC02409

DSC02416

8 komentarzy:

  1. Był to jeden z niewielu modeli serii KAP, które oglądałem w kiosku :)
    Ostatecznie nie kupiłem i nadal pozostaje bez malucha w kolekcji :D
    Z tego, co pamiętam, bardzo potrzebował jakichkolwiek poprawek, więc teraz wygląda na pewno lepiej niż prosto z blistra :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię to 126 na drugi dzień miałem jeden w ręku Masini kolekcji Legenda w swoim zamkniętym żółtej wersji, ale niech to przejść, aby wprowadzić inny nowy show, że więcej adelente tego zwróciłem go jako przyszłość w mojej kolekcji.

    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Muy simpático Fiat Cabrio Piotr; se lo ve chiquito pero divertido.
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Juanh za komentarz!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki SEATPC za komentarz! Życzę Ci, by taki modelik trafił do Twojej kolekcji ;)

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  6. Tego malucha polecam z czystym sercem. Ogólnie KAP-owskie maluchy są całkiem fajne i warte polecenia ;)

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tego małego fiacika. Pamiętam, że kiedyś się jechało nim w 6 osób na wczasy nad jezioro. Tyle wspomnień. Tyle śmiechu. A Twoja kolekcja super się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam!

    Dziękuję za miłe słowo i komentarz!. Zgadzam się, że jazda maluchem miała swój niepowtarzalny urok ;)

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń